RISKIENTUNNISTAMISKOULUTUS  RTK

Riskikoulutus on pakollinen kaikille, jotka suorittavat henkilöautokorttia. Riskikoulutusta ei voi antaa opetusluvalla, vaan se on suoritettava aina autokoulussa.

Riskikoulutukseen sisältyy 4 tuntia teoriaopetusta ja 4 tuntia ajo-opetusta, joka voidaan osin antaa myös simulaattorilla. Koulutukseen kuuluu pimeänajo ja liukkaankelinajo. Tikkakosken autokoulu antaa kaikki ajotunnit ainoastaan ajo-opetuksena liikenteessä.

Koulutuksessa keskitytään vaikeissa olosuhteissa ajamisen valmiuksiin, tuetaan sääntöjä noudattavan, turvallisen ja vastuullisen ajotavan omaksumista sekä vahvistetaan valmiuksia välttää liikenteen vaaratilanteita ja onnettomuusriskiä lisääviä tekijöitä.

Riskikoulutus suositellaan suoritettavaksi siinä vaiheessa, kun ajokokemusta on jo kertynyt liikenteessä ja auton käsittely- ja hallintataidot sekä liikenteessä toimiminen ovat hyvin hallinnassa.

Huom!

Tarjoamme pimeänajon ja liukkaankelinajon koulutusta vain elokuun alusta maaliskuun loppuun.